Twoface



Bild: Zeck Ordway

Att ett parti har inre motsättningar tycker jag är naturligt och jag har absolut inget negativt per sé att säga om att en sådan även finns inom Sverigedemokratin. Så att Gunnar Malmström kommunpolitiker i Halmstad hoppar av partiet på grund av en intern debatt måste inte ses som en indikation på att partiet i sig lider av problem. Dock tycker jag att hans uttalade anledning till sitt avhopp utgör ganska intressant läsning. Även inom partiet verkar de dubbla ansiktena lysa fram.

– Jag vänder mig mot organisationen i Sverigedemokraterna och SD distrikt syd. De påstår att partiet inte är främlingsfientligt. Men de har bara tillfälligt stoppat partiprogrammet i byrålådan för att inte bli anfallna av press och media. Partiledningen hävdar att de inte har den partistrategi de egentligen har. Nu kör de med dubbla budskap. Jag är inte ensam om denna kritik, tillsammans med mig lämnar ordförande för SD Falkenberg, Bernt Andersson, och Rolf Johansson, tidigare revisor för SD Halmstad, och som suppleant i SD syds styrelse, säger Gunnar Malmström. (Banjos fetning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0