Deppig politik

Det kanske bara är jag som i svallvågen av Barack Obamas presidentkampanj är naiv. Men för mig handlar en politisk kampanj om att inspirera och motivera sina väljare till att vilja förändra något till det bättre. Det handlar om att "yes we can" och "hope for a better tomorrow". När jag röstar, röstar jag på den och de som har bäst övertygat mig om att de ser möjligheter till att skapa något ännu bättre. Därför tycker jag alltid det är lite deprimerande när enfrågepartier som Sverigedemokraterna tycks leda hela sin kampanj på skräckpropagande och dystopiska liknelser av en ond och bråd framtid.
 
Inför EU-valet har Sverigedemokraterna egentligen helt gått i klinch med två budskap. Sverige bör lämna EU och att Turkiet inte ska få vara med. Det är ett dystert scenario Jimmie Åkesson och hans partikamrater målar upp om hur "monsterstaten EU" kommer öppna upp dörrar för att turkar skulle kunna röra sig helt fritt inom Europa, överallt, obehindrat! Detta skulle vara början på slutet för Sverige då turkar är till 99% av alla fall muslimer, något som Banjo tidigare har skrivit om och som skrämmer Sverigedemokraterna något oerhört.  
 
Banjo vill säga detta till alla er som läser, var inte rädda. Ha lite hopp istället om att vi tillsammans kan göra det bättre för oss alla. Oavsett om vi röstar blått eller rött eller diggar den rödgröna röran så kan vi väl alla vara överens om att det är mycket roligare att leva i ett samhälle som vi alla tror på än ett där vi alla är livrädda.

Den 7:e ses vi vid valurnorna.

Kommentarer
Postat av: Caroline

jag håller med! vi måste försöka se ljust på framtiden, inte skrämmas till främlingsfientlighet!

2009-05-22 @ 09:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0