"Gammal Goding" Visste du att...



Bild: Mad Comic

Sverigedemokraternas talesman för arbetsmarknadspolitiska frågor heter Per Björklund? Per sitter med i partistyrelsen, är partikassör och har varit aktiv i partiet sen 2002 vilket gör honom till vad man kan kalla en god representant för Sverigedemokraternas politik och idéer. Tyvärr för Jimmie tycks även Per vara en man som lider av tvångssanningsyndrom.

I en intervju fick Per nämligen frågan om han kan sammanfatta Sverigedemokraternas arbetsmarknadspolitik och säger kort och koncist "Nja, det vet jag inte...". Inte det svar man kanske direkt väntar sig av en slipad politiker. Men Per slutar inte där utan fortsätter med att  säga några ord på hur han ser på den arbetsmarknadspolicy han företräder för Sverigedemokraterna "Nja. Vi la ner mycket jobb och tid på det här programmet för ett och ett halvt år sedan. Jag tycker att det blev ganska bra, men delvis finns det brister. Det är till viss del en kompromissprodukt, men jag står för helheten".

Låter ju perfekt. Det är tur att arbetsfrågor inte är särskilt aktuella nu i dagens Sverige, eller?

Kommentarer
Postat av: Rog

haha det där var så underbart. Får jag saxa detta till min blogg?

2009-03-23 @ 13:48:50
URL: http://blogghelvetet.se
Postat av: Banjo

Hej Rog,

Kul att du gillade inlägget. Saxa på, sålänge du hänvisar är vi bara glada av att få sprida god information.

2009-03-23 @ 14:48:36
Postat av: 1889 Nyheter

Vi saxar också :D

2009-03-23 @ 14:56:43
URL: http://1889nyheter.wordpress.com
Postat av: Anna

kul att man fick skratta lite så här på kvällen

2009-03-23 @ 20:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0