Ge oss Sverige tillbaka...från vem?

Ge oss Sverige tillbaka står det skrivet på en SD-affisch där två vita barn promenerar hem från en fisketur i Bullerbymiljö. Är det bara jag som undrar vem det är som tagit Sverige? Märkte ni något?

Det ständiga talet om att den så kallade mångkulturen hotar Sverige och svensk nationalitet är problematiskt ur ett oräkneligt antal perspektiv. Den centrala svagheten i resonemanget är - som vi tidigare påpekat - den tydliga gränsdragning som bara SD kan göra mellan mångkulturellt och svenskt, mellan invandrare och svensk, mellan utländska värderingar och svenska värderingar. Men utöver detta så synliggör rädslan för mångkulturen också Sverigedemokraternas bristande tro på Sverige. I partiets ängslan ligger nämligen ett antagande att de värden som de upplever som ursvenska är så svaga att de riskerar att försvinna i glömska så snart en flykting korsar gränsen. Det är något motsägelsefullt och lite sorgligt i detta.

Kommentarer
Postat av: Höger

Nu får du väl för fan ge dig,

Det är ju glasklart att Sverige inte mår bra av alla invandrare vi har, (inte flyktingar utan invandrare) du vet lika väl som jag att av hundra invandrare så finns det 2 flyktingar.

Den dagen du kan komma med en logisk förklaring till varför det begås mest brott i invandrartäta orter, varför invandrare är överrepresenterade när det gäller, rån, våldtäckt, misshandel, narkotikabrott, och även överrepresenterade i svenska fängelser, då kommer jag aldrig yttra mig i frågan igen.

Men alla vet (även om inte många vågar inse eller säga det) att det jag säger är sant.

Så ge oss tillbaka Sverige från invandrarna.

2009-09-20 @ 20:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0